نکات مهم در طراحی پوستر فیلم

طراحی پوستر, پوسترهای فیلمطراحی پوستر, پوسترهای فیلم ویدیوهای عالی همچنین فرصت‌های تجاری عالی هستند. فیلم هایی مانند آواتار و سریال شوالیه تاریکی نمونه های خارجی هستند و حذف نادر و جدایی از سریال سیمین نمونه داخلی این گونه فیلم هاست. امروزه درآمد یک میلیارد دلاری فیلم‌ها غیرعادی نیست. در ایران بیشتر فیلم‌های فیلمسازان بزرگی چون مهرجویی، کیمیایی، کیارستمی و… بیش از چند صد میلیون تومان می فروشند. اما آیا تا به حال به این فکر کرده ایم که چگونه این فیلم ها این همه فروش دارند؟ چگونه مخاطب را به تماشای فیلمی که هنوز ندیده تشویق کنیم؟ پاسخ این سوالات را می توان در یک کلمه خلاصه کرد: تبلیغات. اگر فیلم تبلیغ نشود، ممکن است هرگز آن را نبینید. این فیلم توسط اسکورسیزی یا بقال شما ساخته شده است! یکی از موثرترین روش های تبلیغات فیلم، پوستر است. در این پست یاد می گیرید که چگونه توجه، علاقه و وادار کردن مردم به سینما را جلب کنید 1) جلب توجه 1.1) جلب توجه رهگذران ساده ترین فرمولی است که هر طراحی خوب باید بداند.الف برای توجه به معنای جلب توجه و علاقه به معنای علاقه مند و جالب بودن، D که از میل و A برای عمل به معنای عملکرد و واکنش است.این فرمول اساس هزاران کمپین تبلیغاتی بوده است. مهمترین مرحله این فرمول، مرحله اول، جلب توجه عابران و تشویق آنها به نگاه کردن است. استفاده از تصاویر تحریک آمیز و پر زرق و برق برای جلب توجه رهگذران ضروری نیست. با این حال، این یکی از بهترین راه ها برای جلب توجه است و جای تعجب نیست که چرا هالیوود به چنین فیلم هایی روی می آورد. طراحان می توانند با استفاده از تصاویر بازیگران فیلم و یا با نمایش بخشی از فضای فیلم (کمدی، عاشقانه، اکشن، ترسناک و …) در داخل پوستر، داستان فیلم را برای بینندگان قابل درک کنند. برخی از پوسترهای قدیمی فقط در طراحی زیبا یا نمادین نیستند. اما استعداد زیادی در جلب توجه مردم دارند. استفاده از پس زمینه های متحرک و پر زرق و برق، تصاویر سر و گردن بازیگران سینما و نورپردازی از جمله راه هایی است که رهگذران را برای دقایقی به بیلبورد خیره می کند. و بدون توسل به روایت، مضمون (جنبه اخلاقی و دراماتیک فیلم) را نشان می دهند، از تصاویر استفاده می کنند.حال این تصویر می تواند نمای نزدیک از یک بازیگر وحشت زده یا چکمه های جنگجوی فیلم باشد (به فکر استفاده از تصویری از یک آیتم از فیلم هستم که به نوعی موضوع فیلم را نشان می دهد) یا گرافیکی ساده (ص. مینیمال پوستر: این پست را ببینید) این روش می تواند به یکباره تصور، توجه و علاقه ایجاد کندبدن جنیفر یک نمونه کلاسیک از پوسترهای نمادین است. پوستری که تقلیدی عجیب(!) از پوستر TrueBlood دارد. در این پوستر از جذابیت جنسی، فضا و تضاد زیاد برای جلب توجه رهگذران استفاده شده است. این پوستر همچنین به شما ایده ای درباره محتوای فیلم می دهد. این باعث می شود که فیلم به طور گسترده ای برای بینندگان و طرفداران ژانر وحشت قابل فروش باشد. این همه با تصاویر انجام می شود 2) ایجاد علاقه 2.1) ایجاد انگیزه برای تماشای فیلم ممکن است با فیلمی برخورد کنید که در آن استفاده از نمادگرایی و تصاویر انتزاعی با فیلم مطابقت نداشته باشد. به عنوان مثال، فیلم شما یک درام یا تریلر جدی است که نمی توانید آن را با نمادگرایی توضیح دهید. در این حالت، استفاده از تصویری که به بیننده ایده ای از داستان فیلم بدهد، بهترین ایده ای است که می توانید داشته باشید. بسیاری از بهترین پوسترهای فیلم مدرن از تصاویری استفاده می کنند که بیننده را در مرکز یکی از صحنه های فیلم قرار می دهد و تنش و انگیزه زیادی را برای تماشای فیلم در بیننده ایجاد می کند.تصاویر یکی از شخصیت های اصلی فیلم در حال حل یک مشکل بزرگ. یک نفر به پوستر نگاه می کند و احساس می کند باید فیلم را تماشا کند تا بفهمد چه اتفاقی افتاده است. بهترین پوستر Innuendo از این روش استفاده کرده است.پس از مشاهده تصویر بالا، تماشاگر از فیلم بهره چندانی نمی برد. فقط درک کنید که فیلم جنبه سورئال یا حتی روانشناختی دارد. شاید گرمایش زمین یا یک رویداد طبیعی دیگر باشد. در واقع طراح گرافیک به عمد بیننده را گیج و کنجکاو نگه می دارد. زیرا تنها راه رهایی از این کنجکاوی حضور در مقابل گیشه است. این نوع طراحی بهترین روش برای طراحی پوستر فیلم های تخیلی و روانشناسی است. چنین دانشی به سختی به دست می آید، اما به راحتی با تمرین به دست می آید. شما می توانید هر پوستر فیلمی را که می خواهید طراحی کنید. انگیزه بعضی از دانش آموزان فقط پول است! ابتدا تمرین کنید، سپس دستورالعمل دریافت کنید، یک کار خوب انجام دهید و در نهایت منتظر پول باشید، در این میان، این تمرینات مجموعه ای از نمونه های زیبا و خلاقانه را در اختیار شما قرار می دهد. به یاد داشته باشید که استفاده از نمادها و رنگ ها می تواند کارهای ساده ای را انجام دهد که از دل فیلم بیرون می آید. معجزاتنام کیارستمی به تنهایی کافی است تا هواداران به فکر فیلم جدید او بیفتند! اما شنوایی عادی برای من چطور؟ من اصلاً کیارستمی را نمی شناسم یا سبک کیارستمی را دوست ندارم، چگونه خودم را متقاعد کنم که فیلم را ببینم؟ اینجاست که طراحان گرافیک باید طرفداران و غیر طرفداران داشته باشند.همیشه باید به یاد داشته باشید که ممکن است هیچکس جیمز کامرون را نشناسد، پس سعی کنید چیزی را روی پوستر فیلم خود قرار دهید که دیگران را جذب فیلم کند. اگر بتوانید آنها (غیر طرفداران) را وارد فیلم کنید، این کار را در اینجا انجام دادید. اما چطور می شود انجامش داد؟ به پوستر Inglourious Basterds در بالا نگاه کنید. این فیلم توسط یکی از مشهورترین فیلمسازان جهان و در هنر هفتم ساخته شده است، اما این پوستر تبلیغاتی تقریبا چیزی از کارگردان بزرگ نمی گوید. زیرا طرفداران تارانتینو به خوبی می دانند که این فیلم توسط او ساخته شده است. از طرف دیگر، طرفداران جدیدتر واقعاً علاقه ای به داستان این کارگردان ندارند، پس چرا این پوستر تارانتینو را هجی می کند؟ طرفداران قدیمی که می دانند این محصول تارانتینو است، فیلم را می بینند، بنابراین در اینجا باید روی طرفداران و بینندگان جدیدی که هرگز نام تارانتینو را نشنیده اند، تمرکز کنیم. عموماً مردم عادی بیشتر با بازیگران ارتباط دارند تا با تهیه کنندگان و کارگردانان. بنابراین کشیدن تصویر یکی از بازیگران اصلی فیلم یا نوشتن نام او با حروف بزرگ جلوه تبلیغاتی بیشتری دارد.البته در نظر داشته باشید که قرار دادن تصویر بازیگران روی پوسترهای فیلم تنها یکی از راه های جذاب برای ایجاد جذابیت است.اما این روش تقریباً استراتژی تبلیغاتی همه پوسترهای فیلم ایرانی است، این مشکل تا آنجا پیش رفت که در سایت عفراوی مطلبی در مورد این پوسترها نوشته شد و نویسنده آنها را به عنوان پوستر اصلی درج کرد. زیرا پوسترهای فیلم های ایرانی از نگاه نویسنده فقط عکس بازیگران بود. 2.3) سبک: ظاهری که مناسب فیلم باشد چه در حال تبلیغ یک فیلم هنری باشید یا یک فیلم پرفروش، سبک اهمیت دارد. برخی از پوسترهای فیلم به یاد ماندنی از سبک های هنری خارق العاده استفاده می کردند. چیزی که این پوسترها را از رقابت هنری متمایز می کند، هنر آنهاست (منظورم پوسترهایی است که فقط هنرمندان آن را درک می کنند و نه مردم عادی) و بی اثر بودن آنها همخوانی سبک پوستر با خود فیلم است. نمونه کلاسیک استفاده موفق از این تکنیک. طراح با استفاده از رنگ زرد در کنار رنگ های سرد در پس زمینه و ایجاد سبکی کمیک توجه علاقه مندان به کتاب را به خود جلب می کند. همچنین این پوستر دقیق است زیرا از همان نوع تصویرسازی فیلم استفاده می کند (یعنی برای نمایش مفاهیم فیلم به جای مثلاً تصویرسازی کتاب).این سازگاری به قدری زیاد است که می توان از این پوستر حتی برای کاور دی وی دی و سایر مطالب تبلیغاتی استفاده کرد.3) نکات مهم 3.1) تمایل همیشگی به سایر قالب های تبلیغاتی در نهایت پس از اکران فیلم با یک عقب گرد بزرگ مواجه خواهد شد. در تغییر اندازه پوستر جلد DVD فیلم با مشکل مواجه خواهید شد. بسیاری از فیلم های تولید شده از طرح های متفاوتی برای جلد دی وی دی نسبت به پوسترهای تبلیغاتی استفاده می کنند. با این حال، در میان فیلم‌های پرمخاطب و پرهزینه، پوستر همچنان به‌عنوان کاور دی‌وی‌دی استفاده می‌شود، یعنی قسمت‌های برجسته پوستر، عنوان و تصاویر باید به همان اندازه که روی یک DVD کوچک قابل مشاهده هستند، روی یک DVD کوچک قابل مشاهده باشند. پوستر بزرگ . . ژوراسیک در این نقطه عمل می کند و در برش های بزرگ و کوچک خوب به نظر می رسد. پوستر شما برای مدت طولانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، بنابراین باید واضح و قابل تغییر اندازه باشد. علاوه بر این، حتی پوشش نیز توانایی انجام فرآیند جلب توجه و ایجاد علاقه را دارد. 3.2) قابل فهم بودن اگر سریالی باشد نشان می دهد که سریال همیشه در صدر بوده است. دفتر فروش بلیط. من دلیل خوبی برای آن دارم. آنها جزو پرفروش ترین فیلم های این مجموعه هستند. مثل سریال هری پاتر.از فیلم‌هایی که هم از نظر تجاری و هم در جشنواره‌ها خوب عمل کرده‌اند تا فیلم‌های کاملاً تجاری، کمتر کسی می‌تواند فروش خوبی را به اندازه فیلم‌های این مجموعه تضمین کند.به همین دلیل پوسترهای فیلم در این مجموعه اغلب شماره گذاری می شوند. اول از همه، این سریال مرتبط است. معمولاً با عنوان بزرگ روی بوم و تصویری که به سرعت روی پوستر قابل درک است، بهترین نمونه پوسترهای سریال The Godfather است. هر سه از سبک طراحی و بحران و موفقیت تجاری فیلم های قبلی برای تبلیغ و جلب توجه بینندگان استفاده کردند.

مطلب پیشنهادی

چگونه تصاویر پس زمینه مختلف در واتس اپ تنظیم کنم؟

تصویر و رنگ پس زمینه چت WhatsApp را تغییر دهید. نحوه تغییر تصویر پس زمینه …